Bővebben a GEO 2.0 rendszerről
A DJI bejelentette virtuális kerítés technológiájának frissítését Európában. A Geospatial Environment Online (GEO, Térbeli Környezet Online) 2.0 rendszere 32 európai országban a repülőterek körüli újfajta térbeli kijelöléssel válik elérhetővé, melynek létrehozásában az Altitude Angel Egyesült Királyságbeli drón szolgáltatási platformja segített.
A londoni Gatwick és Heathrow repülőtereken történt incidenseket követően reagált a DJI a GEO 2.0 applikáció kifejlesztésével, ami egy három-dimenziós „csokornyakkendő” alakú biztonsági zónát hoz létre a repterek körül. Ez sokkal jobban igazodik a gépek le- és felszálló pályáinak alakjához, mint a korábbi kör alakú virtuális kerítés.
A GEO 2.0 komplex sokszög alakú védelmi zónákat használ más fokozott védelem alatt álló létesítmények körül is. Ez az igényekhez igazított módosítás hozzáférhető abban a 13 országban, melyben már eddig is működött a DJI GEO rendszere, valamint további 19 olyan európai országban is, melyek korábban nem rendelkeztek ilyen fejlett virtuális kerítés rendszerrel.
A DJI egyik nyilatkozata szerint a GEO átalakítás még a kiemelt biztonsági kockázatú események, vagy természeti katasztrófák esetén előírt ideiglenes repülési korlátozásokat (Temporary Flight Restriction, TFR) is tartalmazni fogja. Ezekhez az adatokat az Eurocontrol fogja szolgáltatni.
A DJI együttműködő partnere az Altitude Angel
A 2018-as év vége felé a DJI hasonló változtatásokat jelentett be Virtuális Kerítés rendszerében az Egyesült Államok területén, és adatszolgáltatót is váltott: az AirMap helyett a PrecisionHawk lett az adatszolgáltatója.
Európai vásárlói számára pedig a DJI az AirMap helyett az Altitude Angel-t választotta adatszolgáltatójának. Az Egyesült Királyságban lévő cég feladata az lesz, hogy a repülőterekre, az ideiglenes repülési korlátozásokra és egyéb érzékeny területekre vonatkozó pontos, valós idejű, és releváns térbeli adatokat szolgáltassák a rendszer számára mind a 32 európai országban.
A DJI tavaly együtt dolgozott az Altitude Angel-lel az Operation Zenith-ben, ami egy nagyszabású pilóta nélküli forgalomirányítási (Unmanned Traffic Management, UTM) teszt volt a manchesteri repülőtéren.
„A DJI mindenképpen biztosítani akarja partnereit afelől, hogy továbbra is a biztonság marad az elsődleges szempont az európai drónipar fejlesztései során, mely fejlesztések a drónok újabb és újabb területeken történő alkalmazásának lehetővé tételét szolgálják. A legkorszerűbb biztonsági szolgáltatások bevezetése egyre több országban fogja segíteni a lakosságot és a drónpilótákat egyaránt” mondta Christian Struwe, a DJI EMEA szakreferense.
Az európai légi irányításnak képesnek kell lennie a fejlett jövőbeli technológiák integrálására is, mint például a robot vezérelte repülés, vagy a drónpilóta látótávolságán kívül végzett repülés anélkül, hogy további terheket róna a hobbi drónpilótákra és a hivatásos drónpilótákra, akik már milliónyi biztonságos és hasznos repülést hajtottak végre. Az Altitude Angel támogatja ezt az elképzelést és biztosítja az ezek megvalósításához szükséges, megbízható légiforgalmi adatokat.
Richard Parker, az Altitude Angel alapítója és vezérigazgatója a következőket mondta: Megtiszteltetés számunkra, hogy a DJI partnerei lehetünk ebben a jelentős GEO fejlesztésben és alig várjuk, hogy más fontos projektekben is együtt dolgozhassunk. Keményen dolgozunk, hogy a legjobb adatokat és drón szolgáltatást nyújtsuk ügyfeleink számára világszerte, és szívesen vesszük, hogy a DJI értékeli védelmi platformunkat a Guardian platformot, ami lehetővé teszi felhasználóink számára a biztonságos repülést és a légtér kiterjesztett elérhetőségét.
További információ: 5 Technologies Improving Drone Safety
További információ a GEO 2.0- ről itt található.