DJI Mavic Pro Fly More Combo (2 év garanciával)

399.900 Ft

A legkisebb ÓRIÁS! Kicsi a bors de erős, szokták mondani. Mi hozzátennénk, hogy intelligens is. A DJI szakított a megszokott méretekkel és formákkal, és megalkotta az eddig legkompaktabb drónját a MAVIC-et. Kis termete ellenére a DJI minden innovációját belepakolta. Intellignes repülési rendszer, akadályelkerülő rendszer, alsó szenzorok, 4K-s kamera, 7Km-es hatótáv és 28 perces repülési idő. A MAVIC egy igazi siker széria. A MAVIC FLY MORE COMBO csomag tartalma két akkumulátorral, egy autós és egy quadtöltővel, egy, az akkumulátorokhoz használt powerbank adapterrel és egy bőr hordtáskával rejt többet, mint MAVIC PRO csomag. Így egy teljes szettel vághatunk neki a túráknak.

Kosárba

Készleten, kiszállítás következő munkanapra.

A DJI | ARS Budapestnél vásárolt DJI drónok a piacon egyedülálló, 2 éves gyártói garanciával kerülnek forgalomba, hogy Neked csak az élményeid megörökítésére legyen gondod!


Erre a termékre érvényesítheted 15 munkanapos garancia szolgáltatásunkat, amely meghibásodás esetén teljes egészében leveszi vállaidról a (nemzetközi) garanciális ügyintézés terheit és garantálja a termék egyedülállóan gyors javítását vagy cseréjét!


DJI MAVIC PRO


Bárhová is mennél


 


A DJI Mavic Pro egy kicsi, ám annál erőteljesebb drón. Átvarázsolja az égboltot kreatív képzelőerőnknek megfelelően a lehető legegyszerűbben, kiélezve minden magasban eltöltött pillanatot. A kompakt méret magas szintű komplexitást rejt, mely a Mavic Pro-t a DJI leginkább szofisztikált drónjává teszi. 24 nagy teljesítményű processzormag, teljesen új átviteli rendszer 7 kilométeres hatótávval, 5 szenzor a biztonságos repülésért, valamint 4K kamera 3 tengelyes mechanikus gimballal: mindez a Mavic Pro-ban, arra várva, hogy kiadjuk a parancsot az ujjunkkal - egy gombnyomással vagy egy érintéssel.


 


Még távolabbra repülni


A Mavic zsebméretű távvezérlőjében a DJI vadonatúj OcuSync átviteli technológiája lapul, mely 7 kilométer hatótávval, 720p nagy, valamint FHD 1080p rövid hatótávolságú videostream közvetítéssel kecsegtet.


 


A Mavic a DJI újonnan kifejlesztett OcuSync átviteli rendszerét használja. Az OcuSync (Lightbridge) sokkal jobb teljesítményt nyújt, mint eddigi bármely Wi-Fi átviteli sebesség. Az OcuSync hatékonyabb digitális tömörítési és csatornaátviteli technológiákat is alkalmaz, így megbízható videojeleket is képes továbbítani még erős, nagy rádióinterferenciájú környezetekben is.


 


A hagyományos analóg átvitellel összehasonlítva az OcuSync 720p és 1080p felbontású videókat képes továbbítani, ami 4-10-szer jobb minőséger jelent, ha színes videostream-ről van szó, statikus interferencia, mentesülve például az intenzív villódzástól, amely sokszor felléphet az analóg folyamatok esetében. Azzal együtt, hogy a hagyományoshoz hasonló rádióadatátvitelt használja a rendszer, az OcuSync képes akár 7 kilométeres hatósugár lefedésére is.


 


Az OcuSync rendkívül előremutató megoldást jelent a légifelvételek közvetítésének kommunikációs mechanizmusa és paraméterei terén.  A piacon több videoátviteli rendszer létezik, melynek célja a videoátvitel nullás késleltetéssel történő biztosítása. Meg kell azonban jegyezni, hogy az átviteli rendszerek fizikai rétege túl egyszerű ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjon a környezeti változásokhoz. Ha a stream továbbítását külső jelek zavarják, a továbbított kép minősége jelentősen romlik. Ez azt jelenti, hogy ezek a rendszerek nem alkalmasak a távoli pontokból történő adatátvitelre és kifejezetten érzékenyek a környezet interferencia-változásaira.


 


Mivel ezek a videóátviteli megoldások nem integrálódnak az egész rendszerbe, a késleltetés (latency) azonnal 0-ról kezd – esetünkben a kamera és a kijelző közti közvetítés. Az OcuSync képes tökéletes egyensúlyt teremteni a késleltetés és a receptivitás között, csökkentve a lagot 5 ms-ra a távirányító átviteli sebességére optimalizálva; gyakorlatban átlagosan 10 ms (videoadatok) és 130 ms (videók). Ez – mint látható - több, mint elég alacsony ahhoz, hogy a Mavic száz százalékig megbízhatóan repülhessen az esetlegesen magas interferencia ellenére is.


 


Az OcuSync integrálása tehát rendkívül hatékonnyá (költséghatékonnyá is) teszi a rendszert, beleértve a videójel-feldolgozást, kódolást, valamint a jelátvitelt is.


 


Mielőtt felszállnánk a Mavic Pro-val,  az OcuSync automatikusan beolvassa a környezeti tényezőket, és kiválasztja a legalacsonyabb interferenciával rendelkező frekvenciasávot, ezzel biztosítva a stabilabb videoátvitelt. Repülés közben a legfontosabb repülési paramétereket visszaküldi a DJI GO 4 alkalmazásban történő megjelenítéshez, és támogatja a maximális letöltési/átviteli sebességet: 40Mb/s sebességet biztosít a fényképek és videók számára.


 


Számos Wi-Fi alapú átviteli rendszer áll rendelkezésre a piacon. Az OcuSync felhasználói élménye azonban teljesen más: mivel a Wi-Fi-t elsősorban az elektronikus eszközök helyi csatlakoztatására tervezték, ezért a legmegfelelőbb a közeli eszközökhöz történő csatlakoztatáskor. Mivel rövid hatótávolságra tervezték, a Wi-Fi rendszerek alacsony adatátvitellel rendelkező olcsóbb adómodulokat használnak. Tehát gyakorlatban a Wi-Fi nem érzékeli gyenge jeleket vagy jeleket interferenciával, főként, ha szabadtéri aktivitásról beszélünk. Az OcuSync azonban számos élenjáró kommunikációs iparági technológiát alkalmaz, hogy felülmúlja a Wi-Fi-t az érzékenység, az interferencia és az anti-fading, valamint a nagy sebességű repülés során. Mindezek mellett a technológia támogatja a több eszközzel történő egyidejű kapcsolódást. Gyakorlatban ez a különbség a sima vagy megszakított átvitel, a rövid vagy hosszú repülési tartomány és a rövid vagy hosszú visszatérési idő interferencia vagy a GPS jel vesztesége után. Továbbá, mivel a Wi-Fi hagyományos protokoll csomagokat használ küldésre és fogadásra, hosszabb ideig – akár jó pár  másodpercig - több időt vesz igénybe, hogy csatlakozhasson és újra kapcsolódjon a jelvesztés után. Az OcuSync azonban a Cross-Layer Protocol Designt használja, mely a kapcsolódást és újrakapcsolódást 1 másodpercen belül teszi lehetővé.


 


A két pont közti videóátvitel mellett az OcuSync több eszközhöz is támogatja a vezeték nélküli kapcsolódást. Például csatlakoztathatunk DJI Goggles-t, távirányítót párhuzamosan a Mavic vezeték nélküli kapcsolatával az OcuSync-hez - egyszerre. Hozzáadhatunk egy további távvezérlőt is, hogy két távirányítóval vezérelhessük a Mavic Pro-t, vagy épp megoszthatunk first person view, azaz első nézetes (FPV) videókat.


 


Nincs ütközés és törés


Drónunk akadályokba ütközhet a hosszú távú repülés közben, vagy a nem megfelelő magasságból való visszatéréskor, Return to Home módban. A Mavic a FlightAutonomy technológiát alkalmazza a 15 méter távolságra lévő akadályok érzékelését, és lehetővé teszi a Mavic számára, hogy megkerülje azokat, és/vagy fékezzen, ezáltal csökkentve a baleseteket.


 


Az ultrahanghullámokat, valamint Time of Flight (ToF) érzékelőket gyakran használják az akadálytól való távolság mérésére, de mindkét módszer a jel visszaverődésén alapuló távolságot számolja ki, és ezért az akadály formájára támaszkodik. Ez azt jelenti, hogy a köztes akadályoktól, például a szikláktól és az ágaktól való távolság nem érzékelhető. A FlightAutonomy a Mavic hosszú hatótávolságú, nagy pontosságú akadályérzékelő rendszere, lehetővé téve a környezet 3D-s vizsgálatát a felszállás előtt. A FlightAutonomy biztosítja, hogy a Mavic pontosan érzékelje, és kerülje el az akadályokat.


 


Az akadályok pontos feltérképezéséhez információt kell kapnia a Mavic-nek a tereptárgyak elhelyezkedéséről. Az ultrahangos, illetve a ToF érzékelők az első visszaverő hullám detektálásával mérik a távolságot. Tehát így csak egyetlen pontból tudják megmérni a távolságot, nincs az adott akadályt tartalmazó 3D-s felületi szkennelt kép. A részletes feltérképezett adatok létrehozásának másik módja a strukturált fényvetítés. Ebben az esetben egy strukturált fényérzékelő egy meghatározott alakzatú infravörös képen keresztül az akadályig kerül kivetítésre. Az infravörös alapú jel visszaverődik, és az érzékelő kiszámítja a visszavert jel erősségét, így azonnal létrejöhet egy 3D-s mindent lefedő kép az akadályról. Azonban az infravörös korlátozottság és a látható fénytől való interferencia miatt a strukturált fényérzékelő maximális érzékelési távolsága csak 3-5 m. Ugyancsak hatástalan a az erős fényben, ami jelentősen csökkenti a megbízhatóságot és a hatékonyságot direkt napsütésben.


 


A FlightAutonomy 7 komponensből áll, köztük 5 kamerával (előre és hátra kettős látószenzorral és fő kamerával), kétsávos műholdas pozicionálással (GPS és GLONASS), 2 ultrahangos távolságmérővel, redundáns érzékelőkkel és 24 hatékony CPU mag is rendelkezésre áll. A Mavic előlapján lévő bal és jobb oldali kamerák alumínium konzol segítségével vannak rögzítve a látómező-lencsék optimális illesztése érdekében.


 


Ahogy a Mavic repül, a kettős előre- illetve lefelé néző érzékelők mérik a magasság és az akadályok közötti távolságot. A rendszer mind a négy kamerából fotókat készít, és az információ felhasználásával létrehoz egy 3D-s térképet, amely pontosan megmutatja, hol vannak az akadályok. A kettős előre- és lefelé néző érzékelők csak megfelelő fényviszonyok közt  működnek, a hatótáv akár 15 méter is lehet.


 


A feljebb részletezett akadály-elkerülési rendszer aktiválódik minden intelligens repülési módban, beleértve az összes ActiveTrack módot, TapFly és Terrain Follow módokat is. Az  Automatikus visszatérés (Return to Home) is rendelkezésre áll, így a Mavic könnyedén repülhet, anélkül, hogy bármi is az útjába kerülne. 


 


Precíz lebegés


A műholdas helymeghatározás csak akkor segíthet a drónozásnál, ha gyakorlatilag akadálymentes a berepült szabad terület. Műholdak nélkül a drón nem fogja tudni pozícionálni magát, és hajlamos lesz a sodródásra. Első és lefelé mutató érzékelőivel azonban a Mavic pontos repülést visz véghez, zárt térben vagy GPS nélkül is.


 


A műholdas helymeghatározás nélküli helyzetek két fő típusra oszthatók. Az egyik ilyen, ha a műholdas összeköttetés nem érhető el, amikor beltéren reptetjük a drónt. A másik, ha a kültéri repülés során a műholdas összeköttetés megszakad, például egy erkély alatt, vagy a beltérből a szabadba repülve. A műholdas pozícionálás elvesztése miatt ezek a helyzetek veszélyt jelentenek az új pilótákra, vagy azok számára, akik hosszú távolságokat akarnak repülni.


 


Ha a drón műholdak segítségével szeretné pozícionálni magát, akkor a repülésvezérlőnek szüksége van a légi jármű aktuális helyére és repülés sebességére. Ha azonban a drón pontosan GPS nélkül kell pozícionálni, akkor a repülési státuszt és a helyet más módon kell összegyűjteni. A Vision Positioning opcióval ellátott drónok két ultrahangos érzékelőből és egy kamerából álló rendszert használnak. Az ultrahangos érzékelők magassági információkat szolgáltatnak a drón és a leszállóhely közötti távolság mérésével, míg az egyetlen kamerát a helymeghatározási információk kiszámítására használják a repülőgép alatti képek rögzítésével. Mivel az ultrahangos érzékelők azok, amelyek mérik a magasságot, annál nagyobb a repülőgép, annál kevésbé pontosak a visszavert hanghullámokból származó adatok. A pontos magasságállítás ezért csak 3 méternél rövidebb. Az egyetlen kamera nem képes javítani a magassági pozícionálási pontosságot és korlátozza azokat a területeket, ahol a drón stabilan mozoghat azokhoz, amelyek világos és meghatározó textúrájúak. 


 


A Mavic kettős első érzékelőivel leküzdi ezeket a problémákat. Ez a kialakítás lehetővé teszi a Mavic számára, hogy háromdimenzióban, akár 15 méterre „ellásson”, felismerje az akadályokat, így kétszer-háromszor optimálisabb a pozicionálási pontosság, mint az egyéb, hagyományos optikai rendszereknél. Ezenkívül a fejlett elektronika lehetővé teszi a drón sebességének kiszámítását, biztosítva a pontos lebegést akár 10 méter magasságban lebegést műholdas pozicionálás nélkül is. A kettős első érzékelő tehát lehetővé teszi, hogy az eszköz kiszámítsa aktuális helyzetét és a repülés sebességét, figyelve a munka környezetet, konkrétan a jelent témáját, és tovább növeli a pozicionálási pontosságot.


 


Ennek a precíz lebegési technológiának köszönhetően a Mavic automatikusan szinte hajszálpontosan odaér, ahol felszállt. Minden alkalommal, amikor felszáll, a két lefelé néző szenzor rögzíti az alatta levő történéseket, és párosítja a műholdas koordinátákkal. Amikor a Mavic visszatér a kiindulási pontra, az adatok összeolvasásra kerülnek, így garantált a pontosság.


 


Hosszabb repülési idő


A Mavic a Phantom 4 méretének csak egyhatoda, de ez a méretcsökkenés nem jelenti a repülési idő csökkenését. A Mavic tényleg sokkal tovább repül, mint amit a kompakt méretétől elvárnánk. Nagy hatékonyságú motorjainak köszönhetően elérheti a 27 perc maximális abszolút repülési időtartamot és a maximális távolság 13 km lehet.


 


A Mavic tervezésénél a méret csökkent a repülési idő feláldozása nélkül. Mivel a Mavic vadonatúj 7 kilométer hatótávú (akadálykikerülő, interferenciamentes, FCC-kompatibilis) Full High Definition (FHD) videoátviteli rendszerrel rendelkezik, a DJI felismerte, hogy a vásárlók nagyobb repülési időt és sebességet szeretnének élvezni. Így hát a Mavic nem kevesebb, mint 27 percig képes repülni, és elérheti a 40 km/h sebességet. Mivel a Mavic sokkal kisebb, mint a Phantom 4, még hatékonyabb meghajtási rendszert igényel. A Mavic meghajtási rendszerének hatékonysága lehetővé teszi, hogy több mint kétszer akkora sebességgel repüljön, mint a piacon lévő más összecsukható vagy zsebben hordozható drónok. A propulziós rendszer stabilabb is, mint a kisebb drónok esetében, amelyeknek csekély az erejük erős szélben történő repüléshez. A Mavic repülési ideje nagymértékben függ a meghajtórendszertől és persze a teljes energiafogyasztástól. Mivel a Mavic kisebb méretű, ezért egyértelmű, hogy kevésbé stabil, mint a Phantom 4 (amikor a széllel szemben repül), de a Mavic hajtómű-rendszerét úgy optimalizálták, hogy szinte ugyanazokat a tulajdonságokat hozza, mint a Phantom 4:


 


1. A Mavic elülső és hátsó részének aerodinamikai kialakítása és csiszolt felületei csökkentik a légellenállást, amikor előre repül.


2. A Mavic két pár 8,3 hüvelyk összehajtható propellert tartalmaz, amelyek mindegyike majdnem a hossza felét teszi ki, összehasonlítva a piacon a legtöbb összehajtható versenytárssal. Praktikus és optimális kivitelezés ez, amely lehetővé teszi, hogy a hátsó karok az elsők alá legyenek behajthatók, így rengeteg helyet spórolva, például egy utazásnál.


3. A Mavic aerodinamikai konfigurációját a repülési magasság és a szög függvényében újratervezték. A propellerek aerodinamikai hatékonyságát is optimalizálta a DJI, mindezt azért, hogy a Mavic hosszabb ideig repülhessen.


4. A nagy sűrűségű lítium akkumulátorok kicsik, ugyanakkor a nagyobb kategóriás drónokhoz hasonló energiaellátást biztosítanak. Az elemtartó mélyen be van építve a Mavic belsejébe ez  biztosítja az akkuk szilárd védelmét.


5. Optimálisabbra hangolt  meghajtórendszer biztosítja a Mavic emelkedését és gyorsulását. A gyorsan reagáló, rendkívül robusztus repülésvezérlővel kombinálva képes hatékonyan kezelni az erős széllökéseket is repülés közben.


 


4K Ultra HD (UHD) videó


A Mavic-kel forgathatunk 4K videót 30 fps-sel. Nincs elektronikus képstabilizátor, így minden felvétel valós 4K. A DJI kifejlesztett egy miniatürizált, rendkívül precíz 3 tengelyes gimbalt a Mavic számára, amely képes stabilizálni a kamerát nagy sebességű mozgás közben is a sima, zökkenőmentes videórögzítés és az éles képek érdekében.


 


Az elektronikus képstabilizáció (EIS) az image cropping rendszeren alapuló rázkódáscsökkentő technológia. Különösen kedvelt a kompakt és kis forgóvázak terén, mivel egyszerűbbé tehető egy 3 tengelyes gimbal  stabilizált kamera helyettesítése rögzített kamerával és EIS-rel. Az EIS a 4K-s kép széleinek levágásával dolgozik, és elméletileg teljes értékű FHD 1080p videót hozhat létre eredeti 4K videostreamből. Azonban az EIS képtelen teljesen megszüntetni a rázkódást, és mind a fotók, mind a videók bemozdulását, életlenségét eredményezi. A drónoknál az EIS három fő problémával küzd:


 


1. Az EIS rendszerek nem tudnak 4K vagy nagy képsebességű felvételeket készíteni, mert a képméret redukálásához szükséges a cropping, s a kivágás mértéke a mozgás nagyságától függően változik. Mivel a 4K a legtöbb kamera esetében a legmagasabb felbontás, a 4K (vagy akár 2,7 K video) nem használható az EIS alkalmazása közben. Ezenkívül, mivel a procedúra feldolgozása időbe telik, nagy képsebességű felvételek rögzítése nem lehetséges, „mindössze” 1080p videó 30 kép/másodperc sebességgel.


 


2. A perspektívák felvétele nem szabályozható pontosan. Gimbal nélkül a drónok halszemoptikát használnának, hogy a látószög a lehető legnagyobb lehessen, de ez a perspektíva csak a kameranézet egy részét használná, ami negatívan befolyásolná a forgatás élményét.


 


3. Masszívabb manőverezésnél fekete széleket lehet repülés közben a videóban érzékelni. Ez azért fordul elő, mert az EIS stabilizáló technológiája mozgókép rögzítésénél a látható képfolyam két szélén helyezkedik el.


 


A valós 4K légi videó és a zökkenőmentes  élő közvetítés érdekében a Mavic Pro a legapróbb 3 pontos tengelyes gimballal rendelkezik, amelyet a DJI valaha is készített. A három tengelyes kefe nélküli motorok segítségével a gimbal rendkívül precíz kontrollt kapott, ezáltal leheletfinoman irányíthatóm vezérelhető - így a Mavic bemozdulását okozó rázkódás kiküszöbölésére nagy mértékben képes. Ez a 4K kamera az összes DJI képalkotó eszközben megtalálható alapvető technológiákat alkalmazza. A készülék egy 1/2.3 hüvelykes CMOS képérzékelővel rendelkezik, amelyet általában professzionális sportkamerákban alkalmaznak; emellett a légifelvételhez optimalizált beépített lencsetag 28 mm fókusztávolsággal rendelkezik. 4K videofelvétel 30 képkocka/másodperc felbontásban, 1080P videó 96 képkocka/másodperc felbontásban, vagy akár 12 megapixeles fotók készítése – egyik sem lehetetlen.


 


Fotók a magasból


Mindenki szeretne  jó fényképeket készíteni. A Mavic akár egy pillanat alatt készen áll a portfólió létrehozására, 12 megapixeles, Adobe DNG RAW támogatással rendelkező fényképezőgépével gyerekjáték a fotókészítés.


 


A Mavic-kel készített minden fotó akár 12 megapixeles lehet. Az eszközbe egy olyan képérzékelő került, amely légifelvételekhez lett fejlesztve – a felhasználónak mindössze annyit kell tennie, hogy megtalálja a tökéletes témát. A főkameraegység akár 90 fokos szögben is elforgatható, akár a telefon használatával is. Ha fontos a fényképek szerkesztése utómunka során, minden további nélkül fotózhatunk Adobe DNG RAW formátumban is, így minden megvan ahhoz, hogy légifotóinkból műalkotás válhasson.


 


Forgatás profi szinten, automatikusan


Nincs szüksége filmes stábra, amikor repülünk a Mavic-kel. Mindössze annyit kell tennünk, hogy az ActiveTrack-et aktiváljuk. Csak adjuk meg, hogy kit kövessen, és máris urai leszünk a helyzetnek. Úgy forgatunk, mint a profik.


 


Az ActiveTrack a mélytanulást, a számításos alapú látásérzékelést és a fejlett autonóm repülési stratégiákat használja a komplex, kreatív felvételek egyszerűvé tételéhez, szimpla érintéssel. Nincs GPS karkötő, nincsenek adatátjátszók. A Mavic felkészült arra, hogy felismerjen számos, hétköznapi életünkben jelenlévő tárgyat - köztük embereket, kerékpárosokat, járműveket és még az állatokat is. Miután ki lett jelölve a téma, nagy mennyiségű felvételt hozhatunk létre profiltól és üzemmódtól függően. Választhatunk a Trace, a Profile vagy a Spotlight menüpontok közül, hogy minden olyan jelenetet rögzíteni tudjunk, amellyel professzionális hatás érhető el. Amikor a Mavic követő (Tracking) módban van, akkor is pontosan kiválasztható, mi legyen a fő, fókuszált téma az adott jelenetben.


 


Trace – a téma követése, elölről vagy hátulról, körözés a téma mozgásához igazítva


Profile – repülés a téma mellett


Spotlight – folyamatosan a témára fókuszál a kamera repülés közben, más-más szögekből


 


Integess a drónodnak!


A Mavic-nek elegendő egy gesztus: mindössze ennyi kell egy fénykép készítéséhez. Készítsünk sosem látott szelfiket a Mavic gesztúravezérlését használva.


 


Gesture módban a Mavic Vision System képes felismerni a gesztusokat. Emeljük fel a karjainkat vagy épp integessünk, a Mavic követni fog mindet, vagy szelfiket készít rólunk. Nem is kell az okostelefon, távirányító: csak gesztusokra van szükség.


 


Finomra hangolt irányítás 


Ha egy fényképet készítünk, vagy épp zárt térben repülünk,  fontos, hogy ne repüljünk túl gyorsan. A Tripod mód beállításával minden mozdulat lassabb és pontosabb lesz.


 


A Tripod üzemmód a Mavic maximális sebességét mindössze 3.6 kilométer/órás sebességre csökkenti, és a távvezérlő joystickjainak érzékenysége csökken, hogy nég pontosabban manőverezhessünk a pontos kompozíció beállításhoz. Ez ugyancsak nagyszerű a kis helyiségekben történő repülésnél, ahol a Mavic átlagosan megszokott sebessége nagyobb kihívást jelenthet.


 


Repülésirányítás mobiltelefonról


Ha csak gyors, instant fotózásra vagy forgatásra hajazunk, elegendő egy okostelefon a Mavic-hez.


Néha egy telefon is elegendő lehet a repüléshez! A Mavic esetében nem csak irányítást kapunk virtuális joystickok segítségével, hanem teljes hozzáférés is lehetséges az intelligens repülési módokhoz  - TapFly, Trace, Spotlight és Profile módokban. A mobilos alkalmazás segítségével is olyan összetetten készíthetünk fényképeket és videókat, amelyek hihetetlenül meggyőzőek lesznek, ráadásul senki sem fogja elhinni, hogy csak egy-egy érintéssel/koppintással készültek!


 


TapFly


A kezdõ pilótáknak gyakran vannak nehézségeik az egyenes vonalú repülni, mert nem gyakorlottak még a joystickok kezelését illetően. A TapFly segítségével elegendő csak egy érintés arra a pontra, ahová repülni szeretnénk, és a Mavic azonnal lerepüli az irányt. Így összpontosítunk a gimbal vezérlésére, ezzel együtt a fényképek és videók rögzítésére. A repülés ténylegesen szimpla lehet.


 


Intelligens vision technológiájával a Mavic rendkívül intelligens és okos eszköz. Érintsünk meg egy pontot a képernyőn, és a Mavic máris közvetlenül a kiválasztott pont felé repül; ha megérintünk egy másik pontot, akkor abban a pillanatban átáll az új célállomásra. A TapFly-ban a Mavic fedélzeti akadály-érzékelő rendszerei folyamatosan beolvassák a környezeti tényezőket, távol tartva az akadályokat, biztosítva a látvány és az élmény elsődlegességét.


 


Parancsszóra


A Mavic minden instrukciónkat szorgalmasan teljesíti. Akár lassú, kecses folyamatú filmezést szeretnénk, akár adrenalinlöket 65 kilométer/órás sebességet kívánunk Sport módban.


 


Ujjaink legkisebb mozdulatai a Mavic joystickjai azonnal mozgásra bírják a Mavic-et, így mindig teljesértékű az irányítás. A drón erőteljes motorjai és szakszerűen optimalizált propellerjei nagyobb teljesítményt nyújtanak, mint amennyit gondolnánk a méretéből adódóan, így akár 38,5 kilométer/órás szélben is simán tud repülni.


 


A Sport módot szórakoztatásra tervezték, így a Mavic 65 kilométer/órás csúcssebességgel járul hozzá az élményhez, miközben fokozza az agilitást és az érzékenységet. Sport módban is a Mavic szinte azonnal megáll, ha elengedjük a vezérlőkarokat, így legyen bármennyire is gyors, bármikor megállhat.


 


Látni a világot madártávlatból, egy madár szemével


Látni a világot fentről, egy madár szemével – mindez valóra válhat akkor, ha viseljük a magas minőségi vezetéknélküli technológiát használó DJI Goggles-t.


A DJI Goggles teljesen élethűvé teszi a repülést, úgy, hogy két valósághű 1920×1080p LTPS kijelzőt alkalmaz a termékben, széles, 85 fokos látószöggel. Így ha viseljük a Gogglest a drón reptetéséhez, hogy egy igazi madárszem-perspektívából élvezhetjük az alattunk és előttünk elterülő tájat. A beépített OcuSync 1080p video streamet kínál, és közvetlenül a Mavic-hez csatlakozik, nem kábellel vagy Wi-Fi kapcsolattal a távirányítóhoz.


 


Forgassunk, vágjunk, osszuk meg!


Leforgattuk a leghihetetlenebb snitteket, amelyeket csak el tudunk képzelni. Most akkor itt az ideje, hogy összevágjuk pár érintéssel a DJI GO 4 szerkesztőjében, és azonnal megosszuk a világgal.


 


Az automatikus videószerkesztő sablonok, egyszerű videószerkesztési funkciók, valamint a könnyű fotó- és videókezelés  segítségével együttesen összeállíthatunk mindent, amire szükségünk van ahhoz, hogy epikus videókat készülhessenek közvetlenül az okostelefonunkon. Mindössze annyit kell tenni, hogy kiválasztjuk azokat a snitteket, amelyekről úgy gondoljuk, figyelemre méltók. Miután elkészítettük a remekművet, megoszthatjuk egyenesen a Facebookon, a YouTube-on, a Twitter-en, az Instagramon és még sok más oldalon, valamint a SkyPixel-re, a DJI saját közösségi oldalára is kitehetjük. 


 


Kettős távirányító mód


Akár master (elsődleges), illetve slave (másodlagos) távirányító módot is használhatunk a Mavic Pro-hoz.


 


Gyakorlatban tehát akár egy tapasztaltabb drónpilóta is használja a master távirányítót, párhuzamosan egy kevésbé tapasztalt felhasználóval, aki a slave kontrollert veti be; így nagyobb biztonságban működhet a reptetés. A kettős távirányító módja igazán élménydús és könnyedén működést tesz lehetővé, valamint nagyban hozzájárul az optimális  légifelvételek elkészítéséhez.


 


Két szett szenzorral felszerelve. Kétszer megbízhatóbb


A legtöbb dórn esetében a probléma legvalószínűbb forrása, hogy egy adott (vagy több) érzékelő nem működik pontosan úgy, ahogy kellene. Ezért van a Mavicnak két szett érzékelője. Így mindig van vésztartalék: ha netán az egyik felhozatal meghibásodna, a másik gond nélkül a helyére tud lépni. 


 


A repülésirányító-koordináló rendszerek/elektronikák létfontosságúak a stabil repüléshez, és a Mavic különböző érzékelőire vonatkozó adatokra van szükségük a helyes működéshez. A legfontosabbak az Inerciális Mérőegység (IMU) és az iránytű, de ezek is leginkább az interferencia változásaira érzékenyek. Az IMU érzékeli és naplózza a Mavic helyzetét, sebességét és gyorsulását, ha mindezek valamelyike abnormálisan működik, akkor értelemszerűen negatívan befolyásolhatja a repülést. Az iránytű (compass) arra szolgál, hogy információt küldjön a központi egységnek arról, hol-merre halad a drón, biztosítva a rendszert a megfelelő repülésről, emellett lehetővé teszi, hogy működjön az automatikus home pointra való visszatérés. Az iránytű jelenléte nélkül a Mavic teljesen elveszítené navigációs képességét - ezért van a Mavic-be integrálva kettős IMU és kettős iránytű a lehető legstabilabb és legbiztonságosabb repülés érdekében.


 


A stabilitás kulcsfontosságú a biztonságos repüléshez:


1. A propulziós rendszer stabilitása: a Mavic csak akkor repül, ha motorjai és propellerjeik normálisak és épek, és az akkumulátor megfelelően fel van töltve.


2. A repülési stabilitása: a repülést a célkontroller ellenőrzi. A kapcsolódó rendszer bármely hibája komoly következményekkel járhat, beleértve a lezuhanásokat, töréseket.


3. Az érzékelők stabilitása: a repülési helyzet (magasság és távolság) kiszámítása az érzékelők egy csoportjának adataiból történik. Az érzékelők bármilyen hibája komoly következményekkel járhat, beleértve a rendszer teljes összeomlását is.


A DJI évek tapasztalatai a drónfejlesztések és a széleskörű megbízhatósági tesztek során a mérnökök felismerték, hogy a meghajtó rendszerek és az akkumulátorok rendkívül megbízhatóak, míg az érzékelők, különösen az IMU és az iránytű kifejezetten érzékenyebbek a hibákra, meghibásodásra. Ez az oka tehát annak, hogy a Mavic szenzorokat két egyidejűleg működő szettre osztotta fel. Amikor a rendszer hibát észlel az egyik félnél, akkor a másikra vált, ezáltal tartós és megbízható repülést biztosítva. 


 


Mindig ugyanazon a szinten 


Maradjon ugyanazon a szinten a talajszint felett. Nincs szükség aggodalomra, ha túl alacsony a repülés, a Mavic megtartja a megfelelő magasságot az egyenetlen terep felett is.


 


Ha egy követett tereptárgy felett repülünk (például motorosok haladása), a Mavic Terrain Follow funkciója a fedélzeti ultrahang alapú rendszer által összegyűjtött magassági információkat és a lefelé érzékelő kamerákat használja, hogy a földfelszín változásait kövesse. Elegendő beállítani a magasságot a felszíntől számítva 0.3 méter és 10 méter között – s máris összpontosíthatunk a forgatásra.


 


Biztonságosabb, intelligensebb akkumulátorok


A Mavic repülését biztosító intelligens akkumulátorok akár 27 perc repülési időt is lehetővé tesznek, miközben bármikor lehetőség nyílik az akkumulátor állapotának valós idejű ellenőrzésére a DJI GO 4 alkalmazáson keresztül a repülés során. A hátralévő repülési időt is láthatjuk, amely nagy segítséget jelent pluszban a drónreptetés során.


 


Az elektromos járművek az Akkumulátor-kezelő rendszereket (Battery Management Systems, BMS) használják az akkumulátor teljesítményének biztosítására, és a drónokban használt LiPo akkumulátorok a BMS legjobb működését igénylik. A piacon lévő legtöbb drón nem használ intelligens akkumulátorokat, ehelyett az akkumulátort és az akkumulátor állapotát is kiszámolják az áram és a feszültség monitorozásával. A probléma az, hogy a többi LiPo akkumulátor alapvetően az akkumulátor hőmérséklete alapján nyer információt.


 


A DJI először az Intelligent Flight akkumulátorokat a Phantom 2-nél alkalmazta. A BMS technológia a LiPo akkumulátorok esetében pontosan kiszámítja az akkumulátor töltöttségi szintjét, a tevékenység pillanatnyi állapotát, és azt is, hogy milyen módon küldjön az akkumulátor állapotáról információt a távirányító felé.


 


A Mavic-hez társított DJI Intelligent alkalmazza a legújabb technológiákat annak biztosítására, hogy a repülésirányító rendszer képes legyen pontos akkumulátor információkat elérni. Ez lehetővé teszi, hogy pontosabb kiszámolásra kerüljön a hátralévő repülési idő. Az akkumulátor állapota, beleértve a valós idejű akkumulátor cella állapotának kijelzése,  a ciklusok számának kijelzése, a hőmérséklet kijelzése a DJI GO 4 alkalmazáson keresztül érhető el a felhasználó számára. Az akkumulátor állapotának ellenőrzése közben a BMS túltöltés és túlnyomás elleni védelmet is biztosít, csökkentve az akkumulátor károsodásának valószínűségét. Ha nem használjuk hosszabb ideig a DJI Intelligent Flight akkumulátort, automatikusan kisüti önmagát 50 százalékos töltöttségre, ezáltal biztosítva a hosszabb akkumulátor-élettartamot.


 


Ha alacsonyabb külső hőmérsékleten repülünk, a BMS aktiválja az alacsony hőmérsékletű védelmet, és szabályozza a teljesítményt a hőmérsékletnek megfelelően. Ez biztosítja, hogy az akkumulátor megfelelő meghajtást biztosítson a hidegben is a rendszer – beleértve az akkumulátort is - sérülése nélkül.


 


A szükséges pillanat


A DJI GO 4 applikáció segítségével élőképet kapunk a Mavic kamerájáról, mindemellett az összes hasznos repülési és egyéb információt is közvetíti az akkumulátor töltöttségi szintjétől a repülési pozícióig. És még sok mást is megtudhatunk.


 


A DJI GO 4 a Mavic vezérlőközpontja. Amikor a telefon vagy egyéb mobileszközt csatlakoztatjuk a Mavic-hez, mindent láthatunk valós időben, amit a kamera érzékel, így gond nélkül exponálhatunk, forgathatunk, teljes kézi vezérlést kapunk. Természetesen finomhangolhatjuk is a Mavic tulajdonságait, így pontosan úgy fog repülni, ahogyan azt szeretnénk és elképzeltük.