Ugrás a tartalomra

Magyarország Hivatalos DJI Drón Forgalmazója

Kosár
0 elem

Nyelv

Hogyan NE zuhanjon le a drónod 15 egyszerű lépésben

01 August 2020 Adrienn Kerekes 0 hozzászólás

Drónrajongóként nem kevés „drone fail” videót láttam már a YouTube-on, melyek közül számos ijesztő, és nem mellékesen drága balesettel végződött. Ezen balesetek többsége elkerülhető lett volna pár egyszerű biztonsági szabály betartásával. Jómagam már egy ideje professzionális szinten repülök drónokkal, és szeretnék megosztani 15 egyszerű szabályt, melyekkel (egyebek mellett) megelőzheted a baleseteket. Én leginkább a Phantom 4-gyel repülök (kapcsolódó cikkek: Phantom 4 VS Phantom 4 Advanced – a legújabb Phantom), de ezek a tippek alkalmazhatók a Mavic Pro, Spark vagy bármely más drón esetén is. Jobb félni, mint megijedni! Ne akard ezeket a dolgokat a magad kárán megtapasztalni, ahogy azt én tettem.

1. Repülés előtt gyakorolj a DJI GO szimulátorban! Legalább két óra gyakorlást javaslok. Szokd meg a vezérlőeszközöket, és gondosan ügyelj arra, milyen irányba néz a repülőjárműved. Ha az orra feléd néz, jobbra fog elmozdulni, amikor balra történő elmozdulására számítasz. Éppen ezért ajánlott, ha repülés közben az orra tőled elfele néz.

2. Olvasd el kétszer a felhasználói kézikönyvet! Én letöltöttem, és kinyomtattam.

3. Először ne repülj 30-40 m fölé, és szokd meg a vezérlőeszközöket. Ne vacakolj a kamerával, és ne gondolj a képekre. Szenvedélyes fényképészként nehéz volt figyelmen kívül hagynom a kamerát, de a kezdetekben a legfontosabb dolog a drón irányítása.

4. Gyakorold a Hazatérés funkció használatát. Olvasd el újra a kézikönyvben a működésére vonatkozó szekciót, tartsd hosszan nyomva a „H” gombot, és tanuld meg saját tapasztalat útján a működését. Vedd figyelembe, hogy a funkció működéséhez GPS jelre lesz szükséged a felszállás előtt, és ellenőrizd a zöld H-t a térképeden.



5. Állítsd be a DJI GO-ban a Hazatérési magasságot 100 m fölé (nálam 150 m van beállítva), hogy drónod a hazafelé úton biztos ne ütközzön fákba vagy épületekbe. Javaslom a maximális távolság és magasság beállítását is, mely mindkét esetben a maximálisan engedélyezett értéknél kisebb. Csábító lehet drónoddal eljutni a hatótávolság határáig, de ez szükségtelen kockázatot jelenthet. Az esetleges összeütközés elkerülése érdekében mindig maradj a drónoddal a látótávolságon belül.

6. A repülés során vigyázz a távvezetékekkel, kábelekkel és faágakkal. Az akadályelkerülő érzékelők nem érzékelik a vékony tárgyakat, ezért ezeket neked magadnak kell kikerülni. Különösen első repüléseid során ajánlott egy barát társasága, aki szemmel tartja a drónt, amíg te az okostelefonod képernyőjére összpontosítasz. Négy szem mindig jobb, mint két szem!

7. Felszálláskor használd az automata felszállás funkciót, és hagyd a drónt kb. 30 másodpercig 1 m-en lebegni. Ez segít az akkumulátornak bemelegedni, és ha gond van az akkumulátorral, észre fogod venni lebegés közben. Ezen felül jobb a föld felett 1 m-ről lezuhanni, mint 100 m-ről.

8. Télen, amikor a külső hőmérséklet 10° C alá csökken, kapcsold be a rotorokat, és hagyd bemelegedni az akkumulátort, míg a hőmérséklete el nem éri a 25° C-ot. Az akkumulátorod hőmérsékletét a DJI GO-ban ellenőrizheted.

9. Ne repülj hátrafelé, vagy kerüld a hátrafelé repülést, amennyire csak lehet. Ahogy korábban említettem, még a P4P hátrafelé néző akadályérzékelőivel sem kerülik ki az olyan akadályokat, mint a faágak vagy vezetékek.

10. Ha még eddig nem volt elég hangsúlyos; ne támaszkodj az akadályérzékelőkre. Bár egyes helyzetekben életet menthetnek, nem érzékelnek mindent, és nem működnek gyenge fényviszonyok mellett.



11. Ne repülj nagy interferenciával rendelkező területeken (mint például nagy fémtárgyak közelében), és ne szállj fel magasfeszültségű vezetékek alatt.

12. Történjen bármi, ne húzd mindkét vezérlőkart az alsó belső és külső sarokba. Ha pár másodpercnél hosszabb ideig ebben a helyzetben tartod őket, a motorok repülés közben leállnak! Ez egy meghibásodásbiztonsági funkció, és csak zuhanás előtt használatos. Ez a Combination Stick Command vagy CSCs néven ismert karkombináció a régebbi firmware verziót futtató Phantom 3 és Phantom 4-gyel működik. A legújabb firmware verziókban és termékekben megváltoztak a vészleállító parancsok. Mindazonáltal olvasd el a motor vészleállítására vonatkozó részt drónod kezelői kézikönyvében.

13. Tartózkodj a szeles időben való repüléstől. Minden kis drón szélben instabil, és a DJI drónok nem veszik figyelembe a szélsebességet a hazatérési idő számítása során. Ezért ha távol vagy, nem biztos, hogy időben visszaérsz a hazatérési pontra, ha erős a szél. A szélsebesség méréséhez már akár 4.000-6.000Ft-ért vehetsz egy szélmérőt.

14. Bizonyos madarakat zavarnak a drónok. Sőt egyesek megpróbálják megvédeni a területüket akár a drón megtámadásával is. A YouTube tele van olyan videókkal, ahol a pilóták ellenséges sirályokkal vagy ragadozókkal találkoztak, ezek során a drónok jártak rosszul. Ezért ne repülj nagyobb madárrajok közelében, és tegyél meg mindent annak érdekében, hogy ne zavard őket.

15. Éppúgy, mint a kereskedelmi repülésben, a repülés kockázatnak leginkább kitett fázisa a felszállás és a leszállás. Különösen leszálláskor, győződj meg róla, hogy a leszállóhelyen nincsenek akadályok és relatíve szintben van. Jegyezd meg, honnan fúj a szél, és vedd figyelembe, hogy drónod egy kicsit elmozdulhat abba az irányba. És ha úgy gondolod, homokban vagy víztócsában kell landolnod, ne tedd! Lehetséges a drón kézzel történő megfogása, habár egy kicsit kockázatos az újdonsült pilóták számára. Nézz meg pár oktatóvideót a YouTube-on, mielőtt magad is kipróbálod!

Hát ezek az alapvető tippek, amiket repüléseim során kitapasztaltam. Ez egyáltalán nem minden, amit tudnod kell ahhoz, hogy képzett drónpilóta légy, de egy jó kis kiindulási alap.

Ha szeretnél még többet tudni a biztonságos drónkezelésről, akkor látogass el a DJI Akadémia képzésire!

Írta: Calin Stan 

Hozzászólás

Kérjük, vedd figyelembe, hogy a megjegyzéseket a közzététel előtt jóvá kell hagyni.

    Köszönjük a feliratkozást!

    Ez az e-mail cím már regisztrálva van!

    Shop the look

    Válassz a lehetőségek közül!

    DJIARS
    Nehogy lemaradj a legújabb akciónkról.
    Változat szerkesztése
    Sikeres beküldés
    Összehasonlítás:
    Termék SKULeírás Kollekció Elérhetőség Termék típus Egyéb részletek
    Általános Szerződési Feltételek
    What is Lorem Ipsum? Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum. Why do we use it? It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout. The point of using Lorem Ipsum is that it has a more-or-less normal distribution of letters, as opposed to using 'Content here, content here', making it look like readable English. Many desktop publishing packages and web page editors now use Lorem Ipsum as their default model text, and a search for 'lorem ipsum' will uncover many web sites still in their infancy. Various versions have evolved over the years, sometimes by accident, sometimes on purpose (injected humour and the like).
    this is just a warning
    Bejelentkezés
    Kosár
    0 elem