A drónok biztonságosak!
Azt már tudtad, hogy a drónok biztonságosak. Íme még több bizonyíték, számokban. A drónokkal való repülés a valaha létezett legbiztonságosabb repülési forma. Ez egy merész állítás, de igaz. Mi a DJI-nál már tudjuk ezt, mert kiszámoltuk. Győződj meg róla te is!
Az év elején elvégeztünk egy kutatást ebben a témában, mert számokkal akartuk kifejezni, amit a drónkezelők már érzésre tudnak: a drónok nagyon biztonságosak. Az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hatósága (FAA) olyan szabályokat javasolt a levegőben található drónok azonosítására, melyek aggodalmaink szerint túl költségesek és bonyolultak lennének ahhoz, hogy sikeresek legyenek; úgy gondoltuk, hogy ezek a terhek messze nem arányosak a drónok jelentette kockázatokkal.
A DJI már tudta, hogy a drónok biztonságával kapcsolatos szóbeszéd nem megbízható. Tavaly kiadtuk a „Biztonság növelése” jelentésünket, mely módszeresen áttekintette a repülőgépekkel és helikopterekkel ütköző vagy veszélyesen megközelítő drónok baleseteinek elérhető bizonyítékait. Tanulmányunk megmutatta, hogy a legtöbb „drónészlelés” – sőt „drónösszeütközés” – madarakkal, denevérekkel, léggömbökkel történt, vagy meg sem történt.
De semmi sem helyettesíti az adatokat. És mi rendelkeztünk némi adattal.
Ha egy DJI drónnal repülsz a DJI GO vagy DJI GO 4 repülésvezérlő app-ot használva, teljes ellenőrzésed van a repülési naplód és a képadatok felett, de meg van a lehetőséged arra is, hogy anonim módon megoszd az alapvető felhasználói adatokat velünk, ezáltal megérthetjük, hogyan használják az ügyfeleink a termékeinket, és hogyan tudjuk azokat továbbfejleszteni – hasonlóan ahhoz, ahogy más tech cégek is teszik. Csupán felhasználóink 35%-a választja ezt, de ez elegendő ahhoz, hogy levonjunk bizonyos következtetéseket:
• 2019-ben az Egyesült Államokban a felhasználók, akik úgy döntöttek, hogy megosztják velünk az adatokat, 9 632 454 repülést hajtottak végre, átlagosan 7,1 perces időtartammal.
• Ebből a 35 százalékból extrapolálva a teljes DJI GO és DJI GO 4 felhasználói bázisunkra úgy becsüljük, 27,5 millió repülést hajtottak végre.
• De ez még nem minden – konzervatív módon úgy becsültük, hogy a DJI drónpilóták kb. 15%-a más repülésvezérlő app-ot használ, akár tőlünk (mint például a DJI Fly, DJI Pilot és DJI Flight Hub), vagy szoftverfejlesztő-készlet partnereinktől, mint például a Drone Deploy és a Measure. Ezzel a tényezővel korrigálva úgy becsüljük, hogy a DJI drónok az Egyesült
Államokban tavaly 31,6 millió repülést hajtottak végre.
• Sokan más gyártók drónjaival repülnek; az FAA állítása alapján a DJI termékek az amerikai drónflotta 36%-át teszik ki. Ezt figyelembe véve, 2019-ben az Egyesült Államokban 87,8 millió drónrepülés történt.
• És ha ezen repülések átlagban 7,1 percig tartottak, mint azt a DJI felhasználói adatok mutatták, ez összesen 10,3 millió órányi drónrepülést jelent.
Megtekintheted részletesen ezeket a számításokat a DJI által FAA-nak küldött feljegyzés 5-9. oldalán, mely most először érhető el ezen a linken, de ezek a számok akár alacsonyak is lehetnek. Egy 2020 második felében kiadott FAA jelentésben láthatjuk, hogy közvéleménykutatást végeztek a drónpilóták körében, és arra jutottak, hogy csak az egyesült-államokbeli szabadidős pilóták havi 1,5 millió órát repültek, avagy 18 millió órát évente.
Bármelyik szám bír nagyobb reprezentatív értékkel, jelentőségük ugyanaz – a több mint 10 millió repült óra során egyetlen személy sem halt meg drón repülése következtében. A repülés egyéb formáitól eltérően a drónok halálozási aránya nulla. A DJI ezt így fogalmazta meg: „Ezek alapján az UAS (pilóta nélküli légijármű-rendszerek) kétségkívül a repülés valaha létezett legbiztonságosabb formája. Összehasonlításképpen az Egyesült Államokban az általános célú repülés halálozási aránya 1029 halálos baleset 100 000 repült óránként. Habár a balesetek nullára csökkentése mindig egy célkitűzés marad, az általános célú repülés baleseti aránya „elfogadható” biztonsági szintnek tekinthető, anélkül, hogy amennyire mi látjuk, a közvélemény, a Kongresszus vagy a szabályozó hatóságok a szabályok szigorítását követelnék. Ha a kis, pilóta nélküli légijármű-rendszerek ilyen, az általános célú repülésével „egyenértékű” biztonsági szintet jelentő baleseti aránnyal rendelkeznének, évente 103 halálos drónbaleset történne. Ezzel szemben ez a szám nulla.”
Ahogy azt a „Biztonság növelése” jelentésünkben említettük, a drónok biztonságosak – és továbbra is törekszünk biztonságosabbá tenni őket. A DJI-nál felülvizsgáltuk a GPS alapú földrajzi korlátozó zónáinkat, hogy távol tartsuk a drónokat a repülőterek kifutópályáinak megközelítési légifolyosóitól (nem csak maguktól a repülőterektől). Távolságra vonatkozó figyelmeztetéseket helyeztünk el a drónvezérlő app-jainkban, így a pilóták tudják, ha drónjaik túl távolra repülnek. És ebben az évben elkezdtünk az AirSense vevőkészülékeket szerelni az új, 250 grammnál nehezebb drónmodellekbe, mely észleli a repülőgépek és helikopterek ADS-B jeleit, hogy figyelmeztessék a drónpilótákat, ha közeledik egy, hogy a drónt elirányíthassák annak útjából.
A drónok száma a világban tovább növekszik, és bíztató, hogy adatelemzésünk azt mutatja, továbbra is biztonságos kiegészítői az égboltnak. Ahogy a szabályozó hatóságok továbbfejlesztik a levegőben tartózkodó drónok távoli azonosításával, valamint az éjszakai és az emberek feletti rutinrepülésekkel kapcsolatos szabályokat, ez a biztonsági mutató jelzi, miért nincs szükség arra, hogy az új szabályok indokolatlan költségeket, terheket és bosszúságokat okozzanak a drónpilóták számára. A drónok biztonságosak, és így is kell kezelni őket!